Regnbågscupcakes

Käraste lillasystern hjälpte till också, min lilla hantlangare ;)

Hon fick ansvara för en halv sats regnbågscupcakes, vi säger varje gång att detta är det godaste vi bakat! Dom är himmelska! och oftast väldigt fina!




Regnbågscupcake

200 gram smör
200 gram vit choklad
2 ägg
2,5 dl socker
2 dl mjölk
3 msk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
4,5-5 dl mjöl
en nypa salt
kardemumma

Smält den vita chokladen tillsammans med smöret och låt svalna lite.
Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda sedan i mjölken och chokladblandningen
Och sedan mjöl, salt, bakpulver och vaniljsocker. Kardemumman doserar jag alltid på en "höft", duttar i lite och smakar av tills jag är nöjd, till saken hör att jag är löjligt förtjust i kardemumma, jag brukar ha i rätt så mkt, iaf 4-5 tsk om inte mer, som sagt på en "höft" ;)

Nu kommer vi till det roliga!
du behöver minst 5 mindre skålar, fler om du vill ha fler färger.
Dela upp smeten jämt i skålarna. Jag använder sedan Pastafärg att färga med, men vanlig karamellfärg går lika bra, man måste bara använda mkt mer färg då.
Färga smeten i de olika skålarna tills du är nöjd och sedan är det bara att dutta lite av varje i muffinsformarna. man behöver inte blanda när man är klar, det sköter sig väldigt fint i ugnen.
Och i ugnen ska dom vara ca 20-25 minter på 175 grader.





Hallonfrosting

Av ren lathet blev det samma frosting på dessa som receptet innan, i vanilga fall brukar jag ha precis samma recept som detta, fast utan hallon till den här smaken på muffins, mums!


200 gram smör
4 dl florsocker
2-3 msk vaniljsocker
3-5 msk färskost
1/2 dl hallon

Vispa ihop smör, flosocker och vaniljsocker väl, sedan tillsätter jag fäskost tills jag är nöjd med smaken, men nånstans mellan 3 och 5 msk brukar det vara.
Och till sist ungefär en halv dl hallon och vispa väl.
Frostingen mådde bra av att stå i kyl en stund, blev den för varm och smälte ville hallonen gärna skikta sig med det övriga.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0