Red Velvet Cupcakes

Jag har funderat länge på att prova på Red Velvet Cupcakes, till slut fick det bli av. Här är resultatet:



Riktigt fina om jag får tycka det själv :)



Jag älskar min nya tyll, den är väldigt lätt att spritsa med och visst blev det staylish med rosorna?


Min nya tyll är underbar! Otroligt lätt att spritsa med och visst blev det väldigt staylish med rosor på cupcakesen?


Färgen blev mer Hallonröd än klarröd som man sett på bilder, men den känns ändå helt godkänd

Insidan blev mer hallonröd än klarröd som man ser på bilder, mend en känns ändå helt godkänd. Och dom blev jättegoda!

100g smör, rumstempererat
3dl socker
2ägg
45ml röd hushållsfärg
2 msk kakao
2-3 tsk vaniljsocker
1 2/3dl mjölk
2/3msk äppelcidervinäger
2/3tsk salt
3 3/4dl mjöl
2/3tsk äppelcidervinäger
2/3tsk bikarbonat(fanns inte hemma så jag använde bakpulver)


Blanda mjölken med 2/3msk äppelcidervinäger. Under tiden mjölkblandningen står till sig Rrör smöret och sockret till en mjuk kräm. Tillsätt ett ägg i taget och vispa noga mellan varje. Blanda kakao, karamellfärg och vaniljsocker ordentligt. Häll det lite i taget i äggsmeten och vispa noga. Häll i salt och mjöl och rör tills allt gått ihop. Blanda äppelcidervinäger med bikarbonat och tillsätt det i smeten, blanda till en jämn, slät smet. Ställ muffinsformar i en muffinsplåt och fördela smeten i formarna, den räcker till 14st cupcakes. Grädda i 175 grader i ca 20-25 minuter.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0